Nauji moksliniai duomenys rodo, kad gera širdies sveikata priklauso ne nuo to, ar atsisakome makaronų, bulvių ar riebesnio maisto. Panašu, kad svarbiausia yra ne tai, ko savo racione vengiame, o tai, ką iš tikrųjų valgome ir kokios kokybės maistą renkamės, rašoma portale „Science Alert“.
200 tūkst. vyrų ir moterų Jungtinėse Valstijose beveik tris dešimtmečius stebėję mokslininkai nustatė, kad ne visos mažai angliavandenių ar mažai riebalų turinčios dietos vienodai naudingos širdžiai. Esminis skirtumas slypi ne suvartojamų angliavandenių ar riebalų kiekyje, o maisto produktų kokybėje.
Tyrimui vadovavę Harvardo universiteto visuomenės sveikatos specialistai nustatė, kad net ir mažai angliavandenių ar mažai riebalų turinti mityba gali nesuteikti ilgalaikės naudos širdies ir kraujagyslių sistemai, jei joje gausu perdirbtų produktų, gyvūninės kilmės baltymų ar riebalų, o kartu trūksta daržovių, vaisių, pilno grūdo produktų, sveikųjų riebalų bei svarbiausių maistinių medžiagų.
„Mūsų rezultatai parodė, kad svarbu ne vien sumažinti angliavandenių ar riebalų kiekį. Kur kas svarbiau, kokius produktus žmonės pasirenka sudarydami savo mitybos planą“, – teigė tyrimo vadovas, Harvardo universiteto epidemiologas Zhiyuanas Wu.










