Het treinverkeer ligt woensdag vier uur stil door een landelijke staking. De NS verwacht extra drukke stations en treinen als de treinen vanaf 8.00 uur weer gaan rijden. Daar komt bij dat de temperaturen flink oplopen, waardoor de ochtendspits voor veel reizigers oncomfortabel kan verlopen.

OV-reizigers moeten woensdag rekening houden met flinke hinder. Vakbonden hebben medewerkers in het openbaar vervoer opgeroepen om tot 8.00 uur het werk neer te leggen.

Vanaf woensdag rijden er op een aantal trajecten minder treinen vanwege de verwachte hitte. Dat heeft de NS dinsdag bekendgemaakt. Als er minder treinen rijden hoopt de vervoerder…