De meeste treinen reden rond 8.30 uur weer als normaal. Op Utrecht Centraal was alles om 9.00 uur weer opgestart. De NS waarschuwde daarbij voor volle treinen en perrons.
De trams in Utrecht hebben nog wel last van vertragingen. In Amsterdam zijn de eerste trams van stadsvervoerder GVB rond 8.00 uur weer gaan rijden.
Ook de treinen en bussen van vervoerder Arriva, die in Drenthe, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant en Overijssel rijden, stonden vanochtend grotendeels stil. De bussen reden er beperkt. Maar ook de Arriva-dienstregeling is inmiddels weer opgestart.
Vervoersbedrijf Keolis meldde dat ongeveer de helft van alle ritten was uitgevallen. Bussen in onder meer Almere en de provincie Utrecht reden niet of minder. Tussen Kampen, Zwolle en Enschede reden vier van de zes treinen niet. Volgens Keolis is in de provincie Utrecht alles vanaf 10.00 uur weer opgestart.
De schoonmakers van de treinen staken ook vandaag. De NS vraagt reizigers daarom zelf hun afval mee naar huis te nemen of buiten het station weg te gooien, zegt een woordvoerder tegen NU.nl.














