Ahold Delhaize voorziet onder meer in een loonsverhoging van 3,5 procent en een halvering van de zondagstoeslag.
De staking van het Gall & Gall-personeel volgt op meerdere acties in de afgelopen maand. Volgens FNV-bestuurder Jethro Warbroek zet vooral de halvering van de zondagstoeslag veel kwaad bloed.
"Dat raakt een groep werknemers extra hard. Wij wachten nog steeds op een beter bod vanuit Ahold. Pas daarna gaan we weer aan tafel. De stakingen worden de komende tijd dan ook opgevoerd."
Gall & Gall laat weten de afgelopen maanden gesprekken te hebben gevoerd met de bonden. "Daarbij is een zorgvuldig, marktconform pakket aan afspraken voorgesteld over loon- en arbeidsvoorwaarden. We hebben geprobeerd een goede balans te vinden tussen waardering voor collega's en een gezonde bedrijfsvoering."
"We hebben de afgelopen weken gesproken met collega's en hebben de signalen meegenomen in onze initiatieven richting een breed gedragen cao", zegt de woordvoerder. "Inmiddels hebben we het pakket voor een nieuwe cao verruimd."













