Vakbonden FNV, CNV en VCP leggen woensdagochtend vroeg het openbaar vervoer in Nederland plat uit protest tegen de bezuinigingsplannen van het kabinet-Jetten op de sociale zekerheid.
1Waarom wordt er precies gestaakt?
De bonden verzetten zich tegen plannen om de WW-duur te halveren van twee naar één jaar en tegen bezuinigingen op de WIA.
Het plan om de AOW-leeftijd sneller te verhogen heeft het kabinet ingetrokken – volgens FNV een bewijs dat de actiedruk werkt. Maar omdat niet alle bezuinigingsplannen van tafel zijn, gaat de staking door.
2Tot hoe laat duurt het en wat rijdt er niet?













