Ha a gyerekek nem jutnak elegendő növényi élelmiszerhez, az károsítja a testüket, az elméjüket, korlátozza az energiájukat, az anyagcseréjüket, a tanulási képességüket, és rontja a hangulatukat is.

A gyerekek világszerte nem esznek elegendő növényi eredetű élelmiszert, legalábbis messze elmaradnak a nemzetközi táplálkozási ajánlásokban szereplő céloktól – állítja egy a BMJ Global Health folyóiratban megjelent tanulmány, amely a világ eddigi legátfogóbb elemzése arról, hogy 1990 és 2018 között hogyan alakultak a gyerekek táplálkozási szokásai. A kutatók 185 ország (köztük Magyarország) adatait elemezték a világ egyik legnagyobb táplálkozási adatbázisának segítségével. Ez több mint 5 millió gyerek étrendjének leírását tartalmazta, és több mint 1250 táplálkozási felmérésre épült. A fő kérdés az volt, hogy milyen mértékben fogyasztanak olyan növényi eredetű élelmiszereket, amelyek az egészséghez és a fenntarthatósághoz is hozzájárulnak. https://hvg.hu/360/20250904_uzsonnas-doboz-tizorai-gyermeketkeztetes-eveszavar-dietetikus-gyermek-pedagogus-szulo-csoport

Hozzászólások