DJECA koja prerano počnu koristiti društvene mreže mogu imati lošiji uspjeh u školi, pokazuje novo talijansko istraživanje koje je pratilo više od 5000 učenika. Znanstvenici su utvrdili da su adolescenti koji su svoj prvi profil na društvenim mrežama otvorili s 11 godina kasnije imali znatno slabije rezultate na standardiziranim testovima od vršnjaka koji su s tim pričekali do 14. ili 15. godine, piše Newsweek.

Te su se razlike u rezultatima zadržale godinama, a u nekim su se slučajevima s vremenom i povećale. Glavna autorica istraživanja Chiara Respi sa Sveučilišta Milano-Bicocca kaže da nalazi sugeriraju kako bi odgoda otvaranja profila do 13. ili 14. godine mogla biti korisna za djecu.

Ipak, ističe da dobna granica sama po sebi nije dovoljna. "Da bi bila učinkovita, dobnu granicu mora pratiti sveobuhvatan program digitalnog obrazovanja koji uključuje obitelji i škole. Cilj je promicati konstruktivno korištenje digitalnih platformi", izjavila je Respi za Newsweek.

Pad rezultata na testovima

Nalazi, objavljeni u časopisu Nature Human Behaviour, temelje se na podacima prikupljenima od 5227 učenika iz 28 škola u sjevernoj Italiji. Istraživači su usporedili podatke o navikama korištenja društvenih mreža iz 2023. i 2024. sa službenim rezultatima nacionalnih ispita iz talijanskog, matematike i engleskog jezika.