Maandag werd bekend dat tijdens de wedstrijd van Nederland tegen Tunesië een vrouwelijke scheidsrechter de leiding heeft. Het gaat om de Mexicaanse Katia García. Zij maakt haar WK-debuut als scheidsrechter.
In 2022 floot voor het eerst een vrouwelijke scheidsrechter op een WK. Dat was de Française Stéphanie Frappart. Ook buiten het WK worden vrouwelijke arbiters tegenwoordig vaker ingezet bij profwedstrijden voor mannen. In Nederland gebeurde dat in 2024 voor het eerst.
Ben jij enthousiast over de vrouwelijke scheidsrechters op dit WK? En vind je dat de FIFA hen vaker moet aanstellen? Stem op de stelling en onderbouw je mening in de reacties.
Nederland speelt in de nacht van donderdag op vrijdag om 1.00 uur tegen Tunesië. Het is het laatste groepsduel van Oranje.
Maak binnen 1 minuut een gratis account aan en krijg toegang tot extra artikelen.














