García wordt na Stéphanie Frappart en Tori Penso pas de derde vrouwelijke scheidsrechter ooit op een WK voor mannen. Penso floot eerder dit WK het groepsduel tussen Zuid-Afrika en Tsjechië.

Frappart had op het WK van 2022 de eer om de eerste vrouwelijke scheidsrechter op een WK te zijn. De Française komt dit WK niet in actie.

Het is niet de eerste keer dat een interland van Oranje onder leiding staat van een vrouwelijke scheidsrechter. Frappart had in 2021 de primeur bij het WK-kwalificatieduel Nederland-Letland. Eerder deze maand stond er bij het oefenduel met Oezbekistan ook een vrouwelijke arbiter op het veld: de Amerikaanse Alyssa Pennington.

Oranje begint in de nacht van donderdag op vrijdag om 1.00 uur (Nederlandse tijd) aan het laatste groepsduel met Tunesië. Het Nederlands elftal is koploper in groep F en al vrijwel zeker van de knock-outfase.

Lees reacties, stel vragen aan de redactie, geef respect en praat mee over het belangrijkste nieuws.