Consumul regulat de glucozamină, un supliment popular comercializată fără reţetă şi utilizat pentru durerile articulare, este asociat cu un risc mai mare de evoluţie de la tulburări cognitive uşoare la demenţă, conform unei analize ample care ar putea oferi noi metode de tratament, informează vineri agenția de știri Reuters, citată de Agerpres.

Analizând dosarele medicale colectate între anii 2012 şi 2024 de la aproape 60.000 de pacienţi cu deficienţă cognitivă în diferite stadii, cercetătorii au descoperit că utilizarea regulată a glucozaminei era asociată cu un risc cu 25% mai mare de progresie de la deficienţă uşoară la demenţă.

În plus, consumul de glucozamină a fost asociat cu o creştere cu 25% a riscului de deces pe parcursul studiului în rândul pacienţilor care sufereau deja de demenţă, se arată într-un raport publicat în jurnalul ştiinţific Nature Metabolism.

În cazul pacienţilor care prezentau doar tulburări cognitive uşoare, nu a fost observat un astfel de efect, ceea ce sugerează că impactul glucozaminei ar putea fi mai mare la pacienţii cu demenţă confirmată, au afirmat cercetătorii.

În experimentele realizate pe animale, cercetătorii au descoperit că glucozamina exacerbează un proces dăunător din creier numit hiper-glicozilare, în cazul căruia ataşarea anormală a moleculelor de zaharuri la proteinele din creier perturbă funcţiile neurologice critice.