KONZUMACIJA samo jednog avokada dnevno mogla bi pomoći u smanjenju naglih skokova šećera u krvi te potencijalno smanjiti rizik od kroničnih bolesti, uključujući dijabetes i određene vrste raka. Pokazalo je to novo istraživanje objavljeno u časopisu Current Developments in Nutrition, u kojem je utvrđeno da su osobe koje su svakodnevno jele avokado imale znatno niže glikemijsko opterećenje prehrane.

Glikemijsko opterećenje pokazuje koliko određena namirnica utječe na razinu šećera u krvi, uzimajući u obzir i vrstu i količinu unesenih ugljikohidrata. Ranije studije već su povezale prehranu s nižim glikemijskim opterećenjem sa smanjenim rizikom od dijabetesa tipa 2, nekih vrsta raka i nižom ukupnom smrtnošću, piše Express.co.uk.

Analizirani podaci gotovo tisuću odraslih

Znanstvenici su analizirali podatke 961 odrasle osobe koje su sudjelovale u šestomjesečnoj studiji Habitual Diet and Avocado Trial. Sudionici, svi stariji od 25 godina i s povećanim opsegom struka, bili su podijeljeni u dvije skupine. Jedna je skupina trebala svakodnevno jesti jedan veliki avokado, dok je kontrolna skupina nastavila s uobičajenom prehranom i smjela je pojesti najviše dva avokada mjesečno.

Osim tog uvjeta, od sudionika se tražilo da tijekom istraživanja zadrže svoje uobičajene prehrambene navike i način života. Kako bi procijenili njihovu prehranu, istraživači su prikupljali podatke pomoću tri odvojena 24-satna prisjećanja prehrane te su izračunali prosječne vrijednosti glikemijskog indeksa i glikemijskog opterećenja za svakog sudionika.