Etiyopya’daki 1 Haziran’da genel seçimleri bitti. İlk ve en önemli sonuç, öngörüldüğü şekilde Başbakan Abiy Ahmed’in iktidarını büyük ölçüde koruyacağının anlaşılması oldu.
Resmî sonuçlar henüz açıklanmamış olsa da, Reuters, AP ve bölgesel gözlemciler iktidardaki Refah Partisi’nin (Prosperity Party) rahat bir çoğunluk elde edeceğini ve Abiy Ahmed’in yeni bir beş yıllık döneme hazırlanmakta olduğunu bildiriyor. Ancak sandıklar kapandıktan sonra Etiyopya’nın sonunu merakla beklediği asıl hikâye, seçimi iktidarın kazanmış olması değil, Etiyopya’nın önemli bölgelerinin hâlâ seçim dışı, çatışmalı ya da kırılgan durumda kalması.
Güvenlik gerekçesiyle 143 oy kullanma merkezi açılamadı
50 milyonu aşkın seçmenin kayıtlı olduğu yarış, Afrika’nın en kalabalık ikinci ülkesinde geniş bir coğrafyaya yayıldı. Ancak Ulusal Seçim Kurulu güvenlik gerekçesiyle 143 oy kullanma merkezinin açılamadığını açıkladı. Özellikle Amhara ve Oromia bölgelerinde oy verme işlemleri yer yer kesintiye uğradı. AP’ye göre bazı bölgelerde seçmenlerin önemli kısmı güvenlik kaygıları nedeniyle sandığa gitmedi.
Tigray üst üste ikinci kez seçimlere sokulmadı















