Max Verstappen is blij dat hij weer om de zege kon vechten in de Grand Prix van Oostenrijk. Na een mooi gevecht met Lewis Hamilton in de openingsfase, opende hij de jacht op Mercedes-rijder George Russell en kwam hij dichter bij de zege dan eerder dit seizoen mogelijk was.
"Dit was de eerste keer dat ik voelde dat ik daadwerkelijk kon vechten voor de zege", zegt Verstappen, die uiteindelijk als tweede eindigde. "In de eerste helft van de race waren we sneller, daarna voelde de achterkant van de auto raar aan en werd die moeilijk te besturen."
"De eerste helft voelde erg goed. Het gevecht met Lewis was cool, maar kostte ons een hoop tijd. Daarna moesten we ons terugvechten."
Volgens Verstappen kostte het probleem met de auto hem de rest van de wedstrijd tempo. "Maar het is nog steeds een goede prestatie van het team om zo dicht bij de zege te zitten. Ze hebben hard gewerkt om de upgrades hier op de auto te krijgen en dit is de eerste keer dat we echt competitief waren, en ik wat meer kon pushen. Dat is zeker positief."
Vanwege de vele upgrades leek de race in Spielberg bei Knittelfeld een cruciaal moment te worden in het seizoen van Verstappen. De vrijdag viel nog wat tegen en in de kwalificatie vloog Verstappen vanwege een probleem met de auto de muur in. Toch werken de upgrades volgens de viervoudig wereldkampioen wel. "Ik heb wat meer grip, we gaan wat harder door de bocht."












