"Het is fijn dat ik het gevoel had dat ik echt kon vechten om de winst", zei Verstappen op de persconferentie. "Om zo dicht bij een zege te zijn is geweldig werk van het team. Ze hebben heel hard gewerkt voor de upgrade. Ik had voor het eerst dit seizoen het gevoel dat ik kon strijden om de zege."

Verstappen begon door een crash in de kwalificatie vanaf de vijfde startplek, maar mengde zich binnen mum van tijd vooraan. Hij vocht na een paar ronden al met Lewis Hamilton om de tweede plek.

"De eerste helft van de race voelde de auto heel goed. Zelfs na de gevechten met Lewis (Hamilton, red.) kon ik het gat weer dichten. Maar op het midden van de tweede stint gebeurde er iets met de auto. De achterkant van de auto was heel moeilijk te controleren. Dat bleef tot het einde. Dat is jammer. We moeten uitzoeken wat daar fout ging."

Ondanks dat kroop de 28-jarige Red Bull-coureur in het laatste deel van de race naar Russell toe. Hij moest de overwinning uiteindelijk op slechts 1,6 seconden aan de Brit laten. Het verschil was eerder nog bijna tien seconden.

Verstappen kon de opstomende Kimi Antonelli net achter zich laten en behaalde zijn beste resultaat van het seizoen. Vorige maand werd hij al eens derde bij de Grand Prix van Canada. Op de Red Bull Ring voerde zijn team een aantal upgrades door. "Dit is voor ons is het een heel grote stap voorwaarts", zei Verstappen.