NOS Nieuws•gisteren, 23:32In heel Duitsland is het treinverkeer van Deutsche Bahn (DB) gisteravond stilgelegd vanwege een storing in het communicatiesysteem GSM-R. Inmiddels is de dienstregeling hervat, meldt de Duitse spoorwegmaatschappij.Het kan tot 06.00 uur 's ochtends duren tot de treinen weer volgens planning rijden, aldus DB. Reizigers dienen tot die tijd rekening te houden met "aanzienlijke vertragingen en kortstondige uitval van treinen".De storing werd om 22.30 uur gemeld door DB. Rond 00.30 uur meldde het Duitse persbureau DPA dat de eerste treinen weer begonnen te rijden.SysteemGSM-R is het systeem waarmee machinist en verkeersleiding kunnen communiceren. Ook wordt infrastructuur zoals wissels ermee in de gaten gehouden en stuurt het de borden met reisinformatie op de perrons aan.Ook in Nederland wordt GSM-R gebruikt.Het wordt een lastige dag voor reizigers in het openbaar vervoermaandag 8 juni, 22:24Tienduizenden Duitsers zonder stroom na brandstichting bij onderstationmaandag 4 mei, 07:12Seinstoring tussen Utrecht en Den Haag opgelost, treinverkeer hervatvrijdag, 22:12Twee treinen botsen op elkaar ten noorden van Londen, dode en tientallen gewondenzaterdag, 10:12Deel goederentrein stort van brug in München, een dode
Treinverkeer DB in heel Duitsland plat door storing
Inmiddels is de dienstregeling hervat, maar het kan nog tot de ochtend duren tot de treinen weer volgens planning rijden.











