Het centrale station van Berlijn in de nachtNOS Nieuws•vandaag, 23:32In heel Duitsland is het treinverkeer stilgelegd vanwege een storing in het communicatiesysteem GSM-R. Deutsche Bahn (DB) zegt dat alle treinen naar het station zijn teruggeroepen.De storing werd om 22.30 uur gemeld door DB. De oorzaak van de problemen is onbekend. Volgens de Duitse spoorwegmaatschappij zijn technici bezig om de storing zo snel mogelijk op te lossen.GSM-R is het systeem waarmee machinist en verkeersleiding kunnen communiceren. Ook wordt infrastructuur zoals wissels ermee in de gaten gehouden en stuurt het de borden met reisinformatie op de perrons aan. Ook in Nederland wordt GSM-R gebruikt.Morgen wordt een lastige dag voor reizigers in het openbaar vervoerBuitenlandDeel artikel:X (opent in nieuw venster)E-mail (opent in nieuw venster)Facebook (opent in nieuw venster)WhatsApp (opent in nieuw venster)Meer bekijken?maandag 8 juni, 22:24Tienduizenden Duitsers zonder stroom na brandstichting bij onderstationmaandag 4 mei, 07:12Seinstoring tussen Utrecht en Den Haag opgelost, treinverkeer hervatvrijdag, 22:12Twee treinen botsen op elkaar ten noorden van Londen, dode en tientallen gewondenzaterdag, 10:12Deel goederentrein stort van brug in München, een dodeAdvertentie via Ster.nl(opent in nieuw venster)