Det iranska revolutionsgardet varnar på torsdagen fartyg för att segla genom Hormuzsundet utan tillstånd och säger att fartyg som inte förhåller sig till det ”kommer att bli föremål för åtgärder.” Revolutionsgardet uppger i ett uttalande att resa utan tillstånd genom sundet är ”oacceptabelt och extremt farligt.” Uttalandet kan ses som ett svar på ett besked från Oman som under natten upprättat en temporär korridor genom sin sida av sundet. Iran och USA enades tidigare i veckan om att upprätta kommnikationskanaler för att hålla sjöfartsleden öppen.
Iran: Varnar fartyg för otillåtna Hormuzresor
Iran: Varnar fartyg för otillåtna Hormuzresor














