Kyara van Gent (27) kwam gisteren samen met haar partner Stef en haar tweejarige dochter aan op een vakantiepark in de buurt van Bordeaux. Het was er 43 graden. Dat terwijl ze haar vakantie juist in deze buurt had geboekt, omdat het daar in juni vaak nog relatief 'koel' is, met een gemiddelde temperatuur van 25 graden.
"Ik hou niet van hete zomers en ik wil ook nog een beetje in de buurt van Nederland zitten, dus dit leek mij een perfecte omgeving." Helaas zit Van Gent momenteel op een van de heetste plekken van de Franse hittegolf, waar het tot 44 graden kan worden.
"Vanochtend wilden we om 9.00 uur nog met een kinderbootje varen. Het was toen al 32 graden, waardoor we na een kwartier weer zijn aangemeerd en terug naar het huisje zijn gegaan. Onze plannen hier zijn verpest. In plaats van ponyrijden, bootje varen en een wijnproeverij bezoeken zitten we nu alleen maar binnen."
Een paar dagen voor hun vertrek heeft Van Gent nog aan het vakantiepark gevraagd of ze hun verblijf naar een andere maand konden verzetten. "Helaas mochten wij niet omboeken, dus twijfelen we nu of we alsnog vertrekken en bijvoorbeeld naar België of Nederland rijden, waar het iets koeler is."
Om de dagen toch door te komen, vermaakt Van Gent zich door binnen met haar dochter spelletjes te spelen. Een lichtpuntje is het binnenzwembad op het vakantiepark. "Het is wel vijftien minuten lopen door de hitte van 44 graden, maar dat hebben wij wel over voor een beetje verkoeling."













