De 53-jarige García heeft dinsdag een driejarig contract getekend bij Pogon Szczecin. De club eindigde afgelopen seizoen als negende in de Ekstraklasa, de hoogste Poolse competitie.

"We zochten een coach met ervaring op topniveau, een sterk karakter, een passie voor spelersontwikkeling en toewijding aan aantrekkelijk, aanvallend spel", zegt voorzitter Alex Haditaghi.

"Óscar bezit al deze kwaliteiten en meer. Zijn leiderschapskwaliteiten, ervaring en voetbalkennis zullen van onschatbare waarde zijn om verder te bouwen aan een club die kan meedingen naar prijzen."

García en Ajax namen zondag na vier maanden afscheid van elkaar. De Spanjaard begon in februari als trainer van Jong Ajax en was na het vertrek van Fred Grim interim-trainer van de hoofdmacht.

Ajax eindigde onder García als vijfde. De club pakte via de play-offs een ticket voor de tweede voorronde van de Conference League. Technisch directeur Jordi Cruijff heeft de Spanjaard Míchel aangesteld als opvolger.