Roodbeen en Kijk in de Vegte presenteerden op NPO Radio 2 acht jaar lang het ochtendprogramma Jan-Willem Start Op!. Vanaf 1 september presenteren ze de ochtendshow op Radio 10, meldt Talpa maandag.

Dat betekent dat Gordon en De Both bij Radio 10 vertrekken. Zij begonnen in september 2025 met de ochtendshow, maar hadden tegenvallende luistercijfers. Het vertrek van dat duo komt dan ook niet als een grote verrassing. Gordon liet onlangs in een interview op Radio Veronica weten dat hij twijfelde of hij met de ochtendshow door wilde gaan. Ook in zijn eigen programma liet hij dat doorschemeren. Hij zei vorige week dat de "ochtendshow hem opbreekt".

Roodbeen gaat niet alleen de ochtendshow op Radio 10 presenteren, maar wordt ook 'Radio Director' van de zender. Daarmee wordt hij verantwoordelijk voor de programmering en koers van de zender. De radio-dj noemt de overstap "een mooie volgende fase". "Na jaren met ontzettend veel plezier gewerkt te hebben aan programma's en formats voelt dit als het juiste moment voor een volgende stap", laat hij in een verklaring weten.

Zijn collega Kijk in de Vegte vindt dat "alles klopt om samen dit nieuwe avontuur aan te gaan". "Natuurlijk is het ook spannend, maar juist daardoor heb ik er extra veel zin in." Op 24 juli maken Roodbeen en Kijk in de Vegte hun laatste uitzending voor omroep BNNVARA op NPO Radio 2. Ze zenden dan uit vanaf de slotdag van de Nijmeegse Vierdaagse.