In het weekend kan je lekker extra lang voetbal kijken. Van 17.17 tot 04.34 uur is er WK-tv op NPO 1. Dan volgt Nederland in beweging, Max geheugentrainer, en een NOS Journaal om vervolgens om 07.00 uur weer fris aan de nieuwe voetbaldag te beginnen met het WK Ontbijt. Voor pubers adviseert men tegenwoordig niet meer dan twee uur schermtijd per dag. Maar wie let op de seniore sportliefhebber die reutelend met de gordijnen dicht en het bord op schoot 24 uur lang naar NPO 1 zit te staren? Zou bij deze programmering niet iets van een kijkwijzer moeten?
Waarschuwing: u kijkt al ruim tien uur WK-tv. Voltooi eerst het boodschappenspel en doe enkele kniebuigingen om verder te kunnen kijken.
Nederland won. Aanvoerder Virgil van Dijk vatte het in de NOS WK Avond compact samen: „Vijf goals, goeie goals, op naar de volgende.” De koning en zijn vrouw kwamen langs in de kleedkamer om de spelers te feliciteren. Volgens Guus Hiddink is de koning „een mooie vent die echt betrokken is bij de sport”. Het was altijd leuk als de koning even langskwam, vindt ook Pierre van Hooijdonk. Onverstaanbaar maar helaas net wel te verstaan raspt Rafael van der Vaart door het gesprek. „Ik vond het altijd leuk als Máxima naar de kleedkamer kwam, die koning mag van mij wel buiten blijven.” Ha ha ha lachen de mannen. De koning vond het een spannende wedstrijd, niet goed voor zijn hart. Hij was blij dat hij een defibrillator zag hangen dicht bij zijn stoel in het stadion, zegt hij tegen de verslaggeefster. Daar kon Rafael natuurlijk weer een vibratorgrapje over maken.












