"Natuurlijk balen we daarvan. Maar ja, zo werkt het soms in de radiowereld", schrijft De Both in een bericht op Instagram. "Niet alles heb je zelf in de hand en soms lopen dingen anders dan je had gehoopt."

Toch kijkt de presentatrice er met "een heel positief gevoel op terug". "Want een ochtendshow maken is echt mooi. Je mag elke ochtend de dag van mensen beginnen. Je bent erbij tijdens de eerste kop koffie, in de auto onderweg naar het werk, aan de ontbijttafel of tijdens die vroege wandeling met de hond."

De Both bedankt in haar bericht het "geweldige" team, waarmee ze het programma maakt. Gordon wordt bedankt voor "alle lol, de chaos, de spontane momenten en de eindeloze hoeveelheid verhalen". "Ik heb enorm van onze samenwerking genoten." De presentatrice kijkt uit naar nieuwe avonturen.

Gordon reageerde maandagavond al op Instagram, waarbij hij ook de tegenvallende luistercijfers adresseerde. "Natuurlijk keken we ook naar de resultaten. Die waren niet wat we allemaal hadden gehoopt. Teleurstellend zelfs, en het programma verdiende echt veel meer. Misschien was een jaar te kort om resultaat te boeken, maar uiteindelijk ligt de reden van mijn besluit vooral bij mezelf."

Gordon, die het programma sinds 1 september met De Both presenteert, liet weten het presenteren de ochtendshow zwaar te vinden. "Toen ik aan dit avontuur begon, dacht ik dat ik wist wat het betekende om elke dag zo vroeg op te staan. De werkelijkheid bleek anders. Het ritme van een dagelijkse ochtendshow heeft een grotere impact gehad op mijn leven en gestel dan ik vooraf had verwacht."