IJslandse walvisjagers varen weer uit, demonstrant klampt zich vast aan mast
Twee IJslandse walvisjagers zijn donderdagavond na een pauze van twee jaar weer uitgevaren.
Een demonstrant klampte zich vast aan een van de schepen.
In het najaar stemt het IJslandse parlement over een verbod op de walvisvangst.
Het vertrek van de twee schepen luidt de start in van het jachtseizoen, schrijft de IJslandse publieke omroep RÚV.










