Frem til mandag er Lokaltogs drift i Nordsjælland indstillet. Togbusser er formentlig klar i weekenden.

Det bliver en prøvelse at komme på arbejde i dag for pendlere, der plejer at køre med lokalbanerne i Nordsjælland. På HIllerød station holder togene bomstille, fordi lokotivførerne har sendt en kollektiv sygemelding. Foto: Jens Dresling

Lyt til artiklen

Henter...

Alle medarbejderne på Lokaltogs driftscentral i Hillerød har valgt at sygemelde sig, og derfor har ledelsen i selskabet Lokaltog travlt med at skaffe togbusser som erstatning for de aflyste tog på Frederiksværkbanen, Gribskovbanen, Hornbækbanen, Lille Nord og Nærumbanen.