Enorme problemer i elnettet har sat den grønne omstilling i stå, og derfor indkalder forsyningsminister Samira Nawa (R) fredag til forhandlinger om en akutplan.
Forsyningskrisen i det danske elnet er et af de absolut vigtigste problemer, den nye regering skal løse. Men der er ingen nemme løsninger, siger klima-, energi- og forsyningsminister Samira Nawa (R). Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen
Henter...
Samira Nawa (R) har fået malet endevæggen på sit nye ministerkontor lyserød, men når hun kigger ned i papirerne øverst i sin bunke, ser det sort ud. Det danske elnet – selve forudsætningen for den grønne omstilling, der skal levere grøn strøm til alt fra elbiler til batteritog og fremtidens fabrikker – er nemlig akut udfordret.







