Byrådet vil gjøre et stort privatiseringsgrep i hjemmetjenesten. De vil overføre 40 prosent av brukerne som ikke tar et aktivt valg mellom privat og kommunal hjemmetjeneste, til de private. I dag får alle som ikke tar et valg kommunens tjeneste. Opposisjonen reagerer sterkt.