"Vanmiddag om 13.05 uur is de knoop doorgehakt: de gemeente heeft toch besloten de vergunning in te trekken", vertelt een woordvoerder. De afgelopen dagen had de organisatie samen met de gemeente en veiligheidsdiensten aan een hitteplan gewerkt.
De organisator vertelde donderdag nog trots op Instagram over de nevelkanonnen die al waren ingehuurd om het Philips Stadion aangenaam te houden, maar de gemeente durfde het risico toch niet aan. De organisatie hoopte zaterdag wel door te mogen gaan, maar ook dat werd als een te groot risico gezien.
"Na de teleurstellende boodschap van vanochtend hadden we nog de hoop dat morgen nog door kon gaan", meldt de organisatie in een bericht. "Helaas is die hoop vandaag vervlogen. Dat doet ontzettend veel pijn. We hadden ons zo verheugd op twee prachtige Brabantse feestdagen in het Philips Stadion en hadden niets liever gewild dan dit weekend samen met jullie te vieren."
Het evenement, georganiseerd door muzikant Joël Borelli en met gastoptredens van onder anderen Mart Hoogkamer, De Bankzitters en Trijntje Oosterhuis, zoekt al naar een alternatieve datum voor de concerten. Ook daar hoopt de organisatie snel uitsluitsel over te geven. Kaarthouders krijgen later een bericht over de afhandeling.













