På en innergård göms en av Gamla stans mest charmiga sommarserveringar. Vingården levererar atmosfär, vällagad mat och en vinlista som inte går av för hackor. Publicerad 2026-06-23 10:12Uppdaterad 14:52 ”Det är som i Italien, eller i Frankrike?” är den spontana kommentaren när vi kommer ut på innergården i Gamla stan. Dukarna är vita, möblerna klassiska och här och där står några slitna statyer – som i Italien. Vi har gått in genom Lejontornets bar på Yxsmedsgränd och upp för ett par trappor, inklusive en lång, för att komma upp på gården. Här finns en väl dold mat- och vinoas. Nej, hit når inte solen kvällstid, men det gör faktiskt ingenting.