De Busser keepte twee seizoenen voor Go Ahead Eagles, dat hem in 2024 overnam van het Belgische Lommel SK. In zijn eerste seizoen maakte hij naam tijdens de KNVB-bekerfinale tegen uitgerekend AZ. Mede dankzij meerdere uitstekende reddingen van de doelman won Go Ahead via strafschoppen.
Nu is De Busser de eerste zomeraanwinst van AZ. Hij moet dus concurreren met Owusu-Oduro, terwijl ook Jeroen Zoet en Hobie Verhulst nog onder contract staan. "Ik heb altijd wel iets gehad met AZ", laat de doelman weten na zijn presentatie in Alkmaar.
"Vanaf het eerste moment kreeg ik een warm gevoel bij de club. AZ voelt als een familieclub die gestaag groot is geworden, maar tegelijkertijd zijn roots niet is vergeten."
Komend seizoen gaat De Busser met bekerwinnaar AZ de Europa League in. "Ik kijk uit naar mooie wedstrijden in de competitie, de beker en Europa", blikt hij vooruit. "Ik wil prijzen winnen. Dat was ook een belangrijk onderwerp in de gesprekken die ik met de club heb gevoerd."
De Busser deed vorig seizoen met Go Ahead Eagles al ervaring op in de Europa League. Hij kwam in twee seizoenen tot 65 officiële optredens namens de nummer twaalf van het afgelopen Eredivisie-seizoen.













