Lyt til artiklen
Henter...
Danske privatinvestorer har kastet sig over SpaceX-aktien, siden rumfartsselskabet havde sin første handelsdag på børsen fredag. Hos Nordnet har 15.600 danske kunder mindst en aktie i selskabet, oplyser investeringsplatformen til Ritzau onsdag.
»Det er kulminationen på en udvikling, hvor globale og dermed også danske investorer er mest fokuserede på det, som alle andre også har på deres radar«, siger Per Hansen, der er investeringsøkonom hos Nordnet.
»AI, chips og rumfart har været meget efterspurgt, og her har SpaceX lidt af det hele«, tilføjer han.
















