NOS Voetbal•maandag, 19:15Mohamed Ihattaren (24) heeft nog geen interland op het hoogste niveau achter zijn naam, maar de middenvelder van Fortuna Sittard weet zeker dat hij de kwaliteiten heeft om bij het huidige Oranje én Marokko in de basis te staan."100 procent. Op de nummer 10-positie", luidt het overtuigende antwoord van Ihattaren op de vraag of hij bij het Nederlands elftal in de startopstelling zou staan als hij niet voor Marokko gekozen had. De middenvelder van Fortuna licht zijn uitspraak bij Mixed Zone, het WK-programma op NPO Start, niet verder toe.Het vertrouwen dat hij een basisspeler zou kunnen zijn, is er ook als het gaat om het land waar hij graag voor uit wil komen, Marokko. En dat is opvallend, want Ihattaren had door bondscoach Mohamed Ouahbi gewoon geselecteerd kunnen worden.Dat is niet gebeurd en er zijn ook niet echt gesprekken gevoerd tussen de Marokkaanse bond en Ihattaren over het meenemen van de middenvelder die het afgelopen seizoen in de eredivisie tot zes doelpunten en tien assists kwam."Ik begrijp ook wel waarom ik niet mee ben. Ik heb een goed seizoen gedraaid bij Fortuna, maar als je de namen bij Marokko nu ziet en bij welke club ze zitten in Europa, dan is dat wel anders dan Fortuna Sittard. Maar mijn tijd gaat nog komen, hoor."'Ben een koopje'Maar om zichzelf in de kijker te spelen bij het nationale team wil de 24-jarige Ihattaren wel graag naar een nieuwe club. "Met mijn kwaliteiten en het goede seizoen verdien ik een goede club waar het spel gemaakt wordt. Een binnenlandse transfer zou ideaal zijn. Hopelijk een club die Europees speelt, waar ik mij in de kijker kan spelen."En dan denkt de Marokkaanse middenvelder niet per se aan NEC. "Nee. De traditionele top drie (Ajax, PSV, Feyenoord), dat zou ik doen. Dat zou ideaal zijn."1:42Ihattaren hoopt op stap naar Ajax, PSV of Feyenoord deze zomer: 'Zou ideaal zijn'Ihattaren speelde in het verleden al bij Ajax en PSV, maar bij beide clubs liep het niet goed af voor het toptalent. Na een lastige periode, ook in het buitenland, keerde de middenvelder terug bij RKC op het voetbalveld. "Daarna heb ik het goed opgepakt bij Fortuna en nu moet ik stap voor stap door."Volgens Ihattaren hoeven clubs niet diep voor hem in de buidel te tasten. "Mijn afkoopsom bedraagt drie miljoen euro. Ik ben een koopje."Bundel aan het ladenmaandag 1 juni, 18:22Depay twijfelde nooit aan WK-deelname: 'Herstel duurde alleen iets te lang'zondag, 10:49Hoofdrol voor Saibari tegen Brazilië: 'Wist gelijk dat hij erin ging'zondag 10 mei, 06:00Volendam en Telstar strijden om lijfsbehoud: 'Willen de Vissersderby blijven spelen'zaterdag, 15:28Koeman junior vindt dat hij naar WK had gemoeten als reservekeeper