Een lied dat begint als country, maar eindigt als een clubknaller én een nummer dat een Albanese hiphopklassieker onder handen neemt mét songtekst in het Albanees; op het nieuwe album van Rexha kan het allemaal. De zangeres, die in New York opgroeide met Albanese ouders, bracht drie albums uit bij een grote platenmaatschappij, maar doet het op haar vierde plaat allemaal zelf.
"De liedjes die ik schrijf zijn mijn merk en ik doe whatever the fuck ik wil", zegt Rexha strijdbaar tegen NU.nl. "Ik heb nu een team om me heen dat gelooft in mijn gekke ideeën."
En dus voelde Rexha geen druk zich op het vandaag verschenen Dirty Blonde tot één genre te beperken. "Ik ben klaar met het opvoeren van een act. Ik heb geen zin meer om wanhopig te proberen andere mensen te plezieren. Ik verzamel gewoon liedjes die ik fantastisch vind en gooi ze op een album."
Rexha heeft op Spotify maar liefst vijf hits met meer dan een miljard streams op haar naam. Het zijn alle vijf samenwerkingen met onder anderen David Guetta en de Nederlandse dj Martin Garrix.
Dat zijn streamingaantallen waar menig artiest van droomt. En toch wordt Rexha nog weleens afgerekend op het feit dat niet elk nummer op streamingdiensten door het dak gaat. Ze begon begin dit jaar de promotie van haar nieuwe plaat door daar juist op in te spelen.








