Research has suggested that consumption of sugar-sweetened beverages is linked to increased risks of certain cancers.A pooled analysis of 11 studies showed that sugar-sweetened beverage intake was not associated with overall liver cancer risk but was tied to increased risks of hepatocellular carcinoma and intrahepatic cholangiocarcinoma.Of note, there was no association between consumption of artificially sweetened beverages and liver cancer overall, or by subtype.

Regular consumption of sugar-sweetened beverages was associated with an increased risk of two liver cancer subtypes, according to a pooled analysis of 11 prospective cohort studies including more than 1.5 million adults.

Sugar-sweetened beverage intake per 1-beverage/day increase was not associated with overall liver cancer risk but was associated with increased risks of hepatocellular carcinoma (HCC) across 10 cohorts (HR 1.10, 95% CI 1.03-1.18) and intrahepatic cholangiocarcinoma (ICC) across six cohorts (HR 1.15, 95% CI 1.00-1.32), reported Katherine McGlynn, PhD, of the National Cancer Institute, and colleagues.

These associations persisted even with adjustment for potential mediators, including diabetes and obesity, they noted in JAMA Network Open.