Cruiseschip Hondius waar hantavirus uitbrak vertrokken uit haven van Rotterdam

Het cruiseschip Hondius is vertrokken uit Rotterdam richting Spitsbergen.

Daar pikt het passagiers op voor de eerste reis nadat in mei het hantavirus uitbrak op het schip.

Eerder werd het vertrek uit Rotterdam uitgesteld omdat een extra schoonmaakbeurt nodig was.

Het schip heeft de haven van Rotterdam zaterdag aan het begin van de avond verlaten na een verblijf van drie weken, meldt de haven van Rotterdam.