Rundt 20 norsk-tilknyttede skip ligger fortsatt fast i Persiabukta, og Rederiforbundet har ingen informasjon om at noen av dem er på vei ut.

Skipstrafikken gjennom Hormuzstredet var den travleste på to måneder etter at USA og Iran inngikk en midlertidig fredsavtale, men falt fredag på grunn av ny usikkerhet.

Rundt 20 norsk-tilknyttede skip ligger fortsatt fast i Persiabukta, og Rederiforbundet har ingen informasjon om at noen av dem er på vei ut.