"Vandaag was een van de ergste dagen uit mijn leven", zegt Williams op Instagram. De speler van Athletic Club kreeg tegen Uruguay in de blessuretijd een flinke tackle te verwerken van De la Cruz, die daarvoor een gele kaart kreeg. Hij speelde het duel nog wel uit, maar had daarna last van zijn lies.

"De tackle was gedreven door frustratie, onvrede en verdriet over zijn situatie", zegt Williams. Uruguay werd namelijk uitgeschakeld op het WK door het verlies tegen Spanje. "De actie had vermeden kunnen worden, omdat hij volkomen onnodig was."

Niet alleen De la Cruz leek bij Uruguay last te hebben van frustratie. Aan het einde van de blessuretijd moest ook Agustin Canobbio het veld verlaten na een harde charge op Pau Cubarsí.

De frustratie bij de 23-jarige Williams lijkt vooral te komen door zijn geschiedenis met blessures. het afgelopen anderhalf jaar stond hij vaker langs de kant met blessures. De Spaanse bondscoach Luis de la Fuente dacht namelijk dat de blessure bij Williams mee zou vallen.

Williams blikte in zijn bericht ook terug op het afgelopen anderhalf jaar, waarin hij last had van fysieke en mentale malheur.