vandaag, 03:57Ondanks dat sinds middernacht code rood geldt vanwege de hitte én het lang onzeker was of de wedstrijd tussen Nederland en Tunesië werd uitgesteld, was de Arnhemse Korenmarkt vannacht alsnog bomvol oranjefans. Onder meer bij Café de Schoof was de wedstrijd op grote schermen te zien. De 3-1-zege zorgde daar voor grote feestvreugde.Maar Café de Schoof is niet de enige kroeg waar de wedstrijd in groten getale wordt gekeken. Bij vrijwel ieder café op de Arnhemse Korenmarkt staat het WK-duel op schermen aan en zitten oranjefans dicht op elkaar.Bij Café de Schoof hangen binnen verschillende schermen en staat er ook één op het terras. De kroeg staat bomvol. De airco staat flink aan en het bier vloeit rijkelijk.Ondanks de tropische temperaturen kiezen veel supporters er toch voor om midden in de nacht naar de kroeg te gaan. "Hier staat de airco lekker aan! Bij mij thuis is het veel warmer", vertelt een man aan de bar.Ook al is het gewoon een doordeweekse nacht, dat weerhoudt mensen er niet van om de kroeg in te gaan. "Ach joh, dan maar even wat minder uurtjes slaap en morgen brak op werk! Alles voor Oranje!", roept een man op het terras. "Hoe laat ze ook spelen, ik ben erbij!", zegt een meisje naast hem.Veel vertrouwen in OranjeHet vertrouwen is groot. "Ach, Tunesië, die kunnen we makkelijk hebben", stelt een jongen met een goed plekje vooraan.En Oranje stelt niet teleur. Met twee doelpunten in de eerste zeven minuten begint het gelijk goed. "Het wordt 4-0, ik weet het zeker!", roept een man na het tweede doelpunt. Over de boxen klinkt: "We zijn er weer bij en dat is prima."Eindstand 3-1Als er dan toch een tegendoelpunt valt, is het even knijpen. "Sjonge jonge, waar kwam die vandaan?", klinkt het. Maar het vertrouwen blijft. "Kom op Oranje!" En dan valt de derde treffer voor Nederland.Als het fluitsingaal klinkt en de eindstand 3-1 is, kan de vreugde niet op en wordt er nog een keer een hit gedraaid. ‘Dit wordt ons WK, Nederland gaat winnen!’, roept een groep jongens.
Oranjefans trotseren hitte en code rood voor voetbalnacht in de kroeg
Ondanks dat sinds middernacht code rood geldt vanwege de hitte én het lang onzeker was of de wedstrijd tussen Nederland en Tunesië werd uitgesteld, was de Arnhemse Korenmarkt vannacht alsnog bomvol oranjefans.














