Ulf Kristersson och Ebba Busch säger att nya regeringar kan fatta nya beslut – och varnar för MP och V. Foto: Anders Wiklund/TT Regeringen har nu tagit ett nytt steg på vägen mot kärnkraftsbygget. Ulf Kristersson tror att det första fysiska spadtaget kan tas 2027 – något Ebba Busch vänder sig emot direkt: ”Vi skulle aldrig börjat prata spadtag!” Publicerad 12:18Uppdaterad 12:22 Under het sol i Visby på torsdagen radade några nöjda politiker upp sig. Regeringen har nu tagit sig närmare sitt prestigebygge – ny kärnkraft. Statsminister Ulf Kristersson (M) beskriver det hela som mer än ett spadtag.