Marokko eindigde afgelopen nacht na een 4-2-zege op Haïti als tweede in poule C (achter groepswinnaar Brazilië) en speelt in de zestiende finales tegen de groepswinnaar uit poule F. Dat is op dit moment Nederland, op basis van het aantal gemaakte doelpunten.
De kans is groot dat Oranje daadwerkelijk groepswinnaar wordt. Komende nacht om 1.00 uur Nederlandse tijd volgt het laatste groepsduel van Nederland met het al uitgeschakelde Tunesië. Op hetzelfde moment speelt nummer twee Japan tegen Zweden.
Salah-Eddine hoopt dat Oranje de groepswinst veiligstelt. "Dan krijgen we een prachtige pot", zei de linksback, die afgelopen seizoen op huurbasis voor PSV speelde, tegen NOS. "Ik speel dan op het WK tegen mijn beste vrienden. Dat gaat heel leuk zijn."
Ook Saibari, die hard op weg is om PSV voor een recordbedrag te verruilen voor Bayern München, komt bij een ontmoeting met Oranje vrienden tegen. "Dat is wel mooi", zei de uitblinker van Marokko, die tegen Haïti opnieuw trefzeker was en daarmee zijn doelpuntentotaal dit WK op drie bracht.
Salah-Eddine acht Marokko kansrijk als het tot een mogelijke clash met Oranje komt. "Nederland is een geweldige ploeg, maar dat vind ik ook van ons. We gaan ons goed voorbereiden. Ik heb er heel veel zin als we tegen Nederland moeten."












