Catalunya ha registrat 13 morts atribuïbles a les altes temperatures entre diumenge i dimarts, coincidint amb l'onada de calor. Són dades del Sistema de Monitorització de la Mortalitat Diaria MoMo de l'Institut de Salut Carles III. Al conjunt de l'Estat, el nombre de morts s'enfila a les 43. PublicidadProtecció Civil manté el pla Procicat en fase d'alerta per l'onada de calor que va començar diumenge i que es pot allargar almenys fins aquest dimecres a les comarques de Ponent. El Servei d'Emergències Mèdiques (SEM) ha atès fins dimarts 151 persones amb afectacions relacionades amb les altes temperatures. L'onada de calor ha deixat temperatures especialment elevades a Ponent, fins al punt que a Vilanova de Segrià dilluns es va arribar als 43 graus, la segona temperatura més elevada registrada mai a Catalunya abans de Sant Joan. Lleida, amb 42,4ºC, i Alcarràs, amb 42,1ºC, també van apropar-se al valor màxim, i diverses estacions de Ponent, el Camp de Tarragona, Terres de l'Ebre i la Catalunya Central van superar els 41ºC durant dilluns. A més a més, les nits tropicals i, fins i tot tòrrides -sense que la temperatura baixi dels 25ºC- han estat habituals.