In de podcast vertellen Marieke Elsinga en Mattie Valk dat de ochtendshow vanaf 7 september in een nieuwe vorm verdergaat met alleen Valk. Elsinga krijgt vanaf dat moment een eigen programma op vrijdagmiddag.

De keuze om te stoppen als duo komt volgens beiden voort uit een natuurlijk moment van reflectie. Na jaren van vroege ochtenden en vaste radiodynamiek voelde vooral Elsinga de behoefte om iets nieuws te proberen. "Het was een hele moeilijke beslissing waar ik lang en goed over heb nagedacht, juist omdat ik zoveel plezier met Mattie heb, maar het voelt nu als het juiste moment om te kijken wat een nieuw avontuur mij brengt", vertelt de 39-jarige presentatrice.

Voor Valk betekent het voortzetten van de ochtendshow juist een logisch vervolg. "Ik schrijf nog steeds mijn jongensboek en wil dat volgende hoofdstuk heel graag gaan schrijven", vertelt hij. "Ik heb geen ander pad gehad dan de radio; een ochtendshow is mijn allergrootste droom en ik heb dan ook ontzettend veel zin in de nieuwe energie die we vanaf september gaan neerzetten."

De 41-jarige presentator kiest er bewust voor om geen vaste co-host aan te stellen. In plaats daarvan werkt hij met een wisselend team van vertrouwde en nieuwe stemmen in de ochtend.