"Van het oude Perzië van duizenden jaren geleden tot het beschaafde Iran van vandaag: de geest van Iran leeft voort en blijft standvastig", staat op het notitieblok, zoals op onderstaande foto te zien is. "Bedankt, Los Angeles, voor jullie gastvrijheid."

"We kwamen naar Los Angeles met trots, speelden met eer en vertrekken met waardigheid. Dank aan iedere Iraniër die zich gedurende deze 180 minuten met hart en ziel voor Iran heeft ingezet", luidt de boodschap. "Moge vrede zegevieren."

Het gebaar volgt op een roerige week voor Iran. Vrijdag diende de Iraanse voetbalbond een klacht in bij de FIFA vanwege de reisbeperkingen die de ploeg tijdens dit WK krijgt opgelegd.

Vanwege de spanningen en de oorlogssituatie verblijft Iran niet in de VS, maar in het Mexicaanse Tijuana. Ook mag de ploeg niet eerder dan een dag voor de wedstrijd het land in.

Bondscoach Amir Ghalenoei noemde Iran eerder al "het meest onderdrukte team" van het WK. Ook na het duel met België benadrukte Ghalenoei dat zijn ploeg onder de "slechtst mogelijke omstandigheden" het WK speelt. "En toch hebben we een resultaat geboekt tegen een geweldig team."