İstanbul Valiliği ile Beyoğlu ve Kadıköy kaymakamlıklarının yasak kararlarına rağmen 12. İstanbul Trans Onur Yürüyüşü bugün saat 15.00’te Fenerbahçe’de gerçekleştirildi. Kalamış’ta bir araya gelen LGBTİ+’lar, “Deniz’den Arya’ya Poyraz olup eseceğiz” yazılı pankart açtı.Trans aktivistler ve hak savunucuları, önceki yıllarda olduğu gibi son ana kadar merkezi bir toplanma noktası ilan etmeyerek polis ablukasını aşmayı başardı. Yürüyüşe DEM Parti İstanbul Milletvekili Özgül Saki de katıldı.Yürüyüşte, katledilen ve yaşam hakkı elinden alınan translar Hande Kader, Poyraz, Arya, Cindy Çağla, Dora Özer, Okyanus Efe, Roşin Çiçek, Ecem Seçkin, İrem Okan, Nida Nazlıer, Selen Özkula, Dilek İnce, Gökçe Saygı, Mira Güneş ve Günay Özyıldız anıldı.Seks işçisi trans kadınlara yönelik polis şiddeti, ev mühürlemeleri, sürgün politikaları ve cezasızlık da gündeme getirildi.“Transların yaşlanarak öldüğü bir dünyayı kuracağız” diyen aktivistler trans feminist dayanışmaya vurgu yaptı.
Bugün burada 12. Trans Onur Yürüyüşünü gerçekleştiriyoruz.
Tüm şehir abluka altında! Ama biz 12. Trans Onur Yürüyüşü’nde bir aradayız, yanyanayız, güçlüyüz! Çünkü biz tahayyül ederiz ve gerçek olur!
Ne demiştik bu yıl; ‘Özgürce hayal kurabilmek politik bir eylemdir. Her şeyi dönüştürmek mümkündür ve her şey sorgulanabilir.’ Dediğimizi de eyledik! Özgürce hayal kurduk! Şehri ve alışılagelmiş yolları dönüştürdük!









