vandaag, 10:17Wat wil jij? Hart voor Den Haag, VVD, Denk en CDA onderhandelen in Den Haag over een nieuw coalitieakkoord. Maar wat moet de Haagse politiek volgens jou regelen? Vul het formulier hieronder in en wij brengen het Haagse Stadsmanifest met jouw knelpunten, oplossingen en ideeën naar de onderhandelingstafel.Het heeft even geduurd, maar sinds het Pinksterweekend lijkt er eindelijk schot te zitten(opent in nieuw venster) in de vorming van een nieuwe coalitie in Den Haag. Richard de Mos probeert met VVD, Denk en CDA een akkoord op papier te krijgen.De partijen beloven dat ze het Haagse Stadsmanifest(opent in nieuw venster) aandachtig zullen bekijken. 'Goede ideeën zijn altijd welkom', zegt Richard de Mos. 'We gaan met onze ombudspolitiek natuurlijk het hele jaar door de wijken in, maar als er nog suggesties zijn waar we niet aan gedacht hebben, dan is dit het moment.' 'Laat de stad maar komen', vindt ook Nur Icar (Denk). 'Ik hoop op input waar we echt wat mee kunnen. Ik roep de inwoners wel op om realistisch te zijn, dus niet te gek doen.'Lotte van Basten Batenburg van de VVD laat zich verrassen. 'Ik verwacht mooie ideeën die belangrijk zijn voor mensen, maar ook kleine, concrete dingen die wij nooit zouden bedenken. Ik zou zeggen: hoe concreter, hoe beter.''We zitten hier voor de stad', zegt Kavish Partiman (CDA). 'Dus als de stad met substantiële zaken komt die aangepakt moeten worden, dan zijn ze welkom. Ons verkiezingsprogramma is afgestemd op wat er in de stad speelt, dus ik hoop dat we veel zullen herkennen.' Goede sfeerVolgens de partijen boeken de onderhandelaars vooruitgang. 'Maar we zijn er nog niet', zegt De Mos. De sfeer aan de onderhandelingstafel is ondertussen goed, zeggen ze eensgezind en het doel is nog altijd om er voor de zomervakantie uit te zijn.Exitpoll Den Haag: Richard de Mos met Hart voor Den Haag veruit grootste partij - Omroep West(opent in nieuw venster)Geklapte formatie dreunt na, D66 opent aanval op De Mos over asiel: 'Kiezen voor medemenselijkheid' - Omroep West(opent in nieuw venster)