Et tog kjørte inn i et annet nær Bedford nord for London fredag kveld. Flere personer skal være alvorlig skadet.NTBPublisert: 19.06.2026 19:59 | Oppdatert: 19.06.2026 22:50– Vi er dypt rystet over meldingene om togkollisjonen mellom Bedford og Luton, og de alvorlige skadene på både tog-ansatte og passasjerer, sier en talsperson for den nasjonale foreningen for tog-, maritime og transportarbeidere.Det britiske transportpolitiet opplyser at minst én person døde i ulykken, skriver Sky News.Fredag kveld var nødetatene fortsatt på stedet, ifølge politiet. Ifølge The Telegraph rykket er over 30 ambulanser ut til stedet, samt fem luftambulanser.– Vi jobber for å så raskt som mulig få oversikt over hva som har skjedd, og vi kommer til å komme med ytterligere informasjon så snart vi har det, varsler politiet.Det er ukjent hvor mange som er skadet, det samme er omfanget av skadene.Påkjørsel bakfraBetydelige politi, brann- og redningsmannskaper rykket ut til ulykken, som ble varslet like før klokka 19 lokal tid.Ifølge avisen The Telegraph stanset det ene toget før det andre toget kjørte inn i det bakfra. Sammenstøtet var kraftig, og bilder fra stedet viser materielle skader der sammenstøtet skjedde.Videoer på sosiale medier viser et skadet tog fra Luton Airport Express stående på skinnene, samt folk som sitter og står på et jorde ved siden av.Starmer sender hilsenStatsminister Keir Starmer kommenterte togulykken i et innlegg på X fredag kveld.– Først og fremst går mine tanker til familien til personen som dessverre mistet livet, og til de som har blitt alvorlig skadet, skriver Starmer.– Jeg er takknemlig overfor nødetatene for deres hurtige utrykning til denne tragiske ulykken.Parlamentariker Mohammad Yasin, som representerer Bedford og Kempston, sier han er bekymret etter å ha hørt om ulykken.– Mine tanker er med alle berørte, deres familier og alle som er involvert. Jeg vil takke nødetatene og togpersonell som har rykket raskt ut til stedet, sier han til avisen.