Lyt til artiklen

Henter...

Udenlandske bilister, der har kørt for stærkt i Danmark, har på halvandet år lagt 41 millioner kroner i statskassen.

Det sker, efter at Politiets Administrative Center har fået bedre mulighed for at sende bøder til fartsyndere uden for landets grænser.

Der er blevet brugt det fælles europæiske system Eucaris i alle sager med udenlandske køretøjer fra politiets automatiske trafikkontrol (ATK).