Ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ χαιρέτισε την ανακοίνωση της συμφωνίας μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν, προτρέποντας παράλληλα τον κόσμο να μην ξεχάσει το «κόστος» της σύγκρουσης, την οποία και χαρακτήρισε «ανοησία».«Περισσότεροι από 7.400 νεκροί, οι περισσότεροι από αυτούς άμαχοι. Εκατοντάδες σπίτια, σχολεία και νοσοκομεία κατεστραμμένα. Μια εκτεταμένη αύξηση των τιμών και δισεκατομμύρια ευρώ σε απώλειες (για όλους), συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης. Αυτό είναι το τίμημα της σύγκρουσης στο Ιράν.Ελπίζουμε ότι η ειρηνευτική συμφωνία που ανακοινώθηκε σήμερα θα θέσει τέλος σε αυτή την ανοησία, ότι θα γίνει σεβαστή από όλα τα μέρη και ότι θα σηματοδοτήσει την αρχή μιας νέας εποχής στη Μέση Ανατολή.Ας γιορτάσουμε. Αλλά ας μην ξεχνάμε. Και ας μάθουμε μια για πάντα ότι ο πόλεμος είναι μια αποτυχία. Ο διάλογος και η διπλωματία είναι ο μόνος δρόμος».LIVE: Πόλεμος τέλος, τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για ΗΠΑ και Ιράν – Το Ορμούζ, τα «θέλω» Τραμπ και Τεχεράνης και τα επόμενα βήματα https://t.co/0ThcUY9UK7— naftemporiki.gr (@naftemporikigr) June 15, 2026Η συμφωνία 14 σημείων ανακοινώθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής και αναμένεται να υπογραφεί επισήμως την Παρασκευή στην Ελβετία.Το περιεχόμενό της δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως. Ωστόσο ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα άρουν τον ναυτικό αποκλεισμό κατά του Ιράν και ότι τα Στενά του Ορμούζ θα επαναλειτουργήσουν πλήρως και χωρίς διόδια. Απο την πλευρά της η Τεχεράνη υποστηρίζει ότι οι διαπραγματεύσεις για το πυρηνικό πρόγραμμα θα ξεκινήσουν μόνο εφόσον η Ουάσιγκτον αποδεσμεύσει δισεκατομμύρια δολάρια παγωμένων ιρανικών κεφαλαίων, με τις ΗΠΑ να απορρίπτουν κατηγορηματικά αυτή την ερμηνεία των συμφωνηθέντων.
Συμφωνία ΗΠΑ - Ιράν: Ο Πέδρο Σάντσεθ ζητά να μην ξεχαστεί το κόστος αυτής της «ανόητης σύγκρουσης»
«Περισσότεροι από 7.400 νεκροί, οι περισσότεροι από αυτούς άμαχοι. Εκατοντάδες σπίτια, σχολεία και νοσοκομεία κατεστραμμένα. Μια εκτεταμένη αύξηση των τιμών
Συμφωνία ΗΠΑ-Ιράν: Σάντσεθ την καλωσορίζει αλλά υπενθυμίζει 7.400+ νεκρούς και δισεκατομμύρια ευρώ απώλειες. Η άρση του εμπάργκο στο πετρέλαιο και η ανοικτή διώρυγα Ορμούζ θα σταθεροποιήσουν ενεργειακά κόστη και supply chain κρίσιμα για τις ΙΤ υποδομές.






