Dilovası’nda Ravive Kozmetik fabrikasında çıkan yangında yaşamını yitiren 3’ü çocuk 7 işçinin aileleri, adalet talebiyle Gebze Kent Meydanı’nda nöbet başlattı. Aileler; sanık tahliyelerine, kamu görevlilerinin yargı sürecine dahil edilmemesine ve davanın Gebze yerine Kandıra Cezaevi’ndeki duruşma salonunda görülmesine tepki gösterdi.

ANKA'nın haberine göre, 8 Kasım 2025’te meydana gelen yangında hayatını kaybeden işçilerin yakınları, nöbet öncesinde Gebze Kent Meydanı’na yürüyüş gerçekleştirdi. Yürüyüş boyunca “Çalışırken ölmek istemiyoruz”, “Dilovası için adalet, herkes için adalet”, “Kaza değil bu bir katliam”, “Kamu görevlileri yargılansın” ve “Çocuk işçilik politiktir” sloganları atıldı.

Ailelerin avukatlarından Saruhan Efe Kadayıfçı, yürüyüş sırasında yaptığı açıklamada adalet talebini dile getirdi. Kadayıfçı, “Yargıya güvenmiyoruz, soruşturmayı yapanlara güvenmiyoruz. Sadece Gebze halkına güveniyoruz. Çünkü buradaki 7 kişinin ölümü Gebze’nin, Kocaeli’nin ve Dilovası’nın yabancı olmadığı bir durum. Her gün insanlar çalışırken hayatını kaybediyor, sakatlanıyor” dedi.

Davanın yürütülme biçimine tepki gösteren Kadayıfçı, kamu görevlileri hakkında hazırlanan dosyanın ilerlemediğini belirterek, “Bir yıl oldu, kamu görevlileri dosyasında hâlâ iddianame hazırlanmadı. Eğer gerçekten yeni iş cinayetlerinin yaşanması istenmiyorsa bu süreç hızlandırılmalı” ifadelerini kullandı.