En utskrift från Dagens Nyheter, 2026-06-08 06:40Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sverige/alex-schulman-tack-gode-gud-for-att-jag-inte-ar-norrman-och-maste-lajva-viking/SVERIGE | KRÖNIKAAlex Schulman: Tack gode gud för att jag inte är norrman och måste lajva vikingPublicerad 06:27Brynjor och djurfällar, kittlar och dryckeshorn. Efter att ha sett det norska fotbollslandslaget utklätt till vikingar förstår man att något är skit i vårt grannland. Är du redan prenumerant, logga in för att fortsätta läsa.Logga inLäs gratis till 25 augusti! Lås upp alla artiklar. Läs gratis till 25 augusti, sedan 85 kr/mån i 6 mån. Därefter 169 kr/mån. Ingen bindningstid.Det här ingår i DN EnkelAlla artiklar på DN.se och i DN-appen
Alex Schulman: Tack gode gud för att jag inte är norrman och måste lajva viking
Brynjor och djurfällar, kittlar och dryckeshorn. Efter att ha sett norska fotbollslandslaget lajva vikingar förstår man att något är skit i vårt grannland.






