En utskrift från Dagens Nyheter, 2026-06-08 06:40Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/sverige/alex-schulman-tack-gode-gud-for-att-jag-inte-ar-norrman-och-maste-lajva-viking/SVERIGE | KRÖNIKAAlex Schulman: Tack gode gud för att jag inte är norrman och måste lajva vikingPublicerad 06:27Brynjor och djurfällar, kittlar och dryckeshorn. Efter att ha sett det norska fotbollslandslaget utklätt till vikingar förstår man att något är skit i vårt grannland. Är du redan prenumerant, logga in för att fortsätta läsa.Logga inLäs gratis till 25 augusti! Lås upp alla artiklar. Läs gratis till 25 augusti, sedan 85 kr/mån i 6 mån. Därefter 169 kr/mån. Ingen bindningstid.Det här ingår i DN EnkelAlla artiklar på DN.se och i DN-appen