H σπουδαία Ελληνίδα μεσόφωνος Μαρίτα Παπαρίζου έχει τιμήσει πολλές φορές τη χώρα μας στη διεθνή μουσική σκηνή. Με τη μοναδική contralto φωνή της και την επιβλητική της σκηνική παρουσία, έχει ανέβει σε μερικές από τις μεγαλύτερες σκηνές του λυρικού θεάτρου.Τη συναντήσαμε με αφορμή τη συμμετοχή της, στις 2 Ιουνίου, στη συναυλία με την φημισμένη ορχήστρα Ι Solisti Veneti, στο θρυλικό Teatro Olimpico στη Βιτσέντσα της Ιταλίας, σε μια επική παράσταση με τίτλο “Από τον Όλυμπο στο Olimpico”».Μιλήστε μας για την επερχόμενη συναυλία στο θέατρο Olimpico· γιατί είναι τόσο σημαντική για εσάς;«Το Olimpico είναι το όνειρο κάθε λυρικού καλλιτέχνη ανά τον κόσμο. Ήταν και για εμένα, για πολλά χρόνια, όνειρο. Έβλεπα τους κορυφαίους ερμηνευτές του ρεπερτορίου μου, ανά τον κόσμο, να εμφανίζονται εκεί και να ηχογραφούν, αλλά και να μαγνητοσκοπούν συναυλίες κι ευχόμουν κάποτε να έρθει αυτή η στιγμή και για μένα. Είμαι πολύ χαρούμενη και συγκινημένη για έναν επιπλέον λόγο. Η συμμετοχή μου είναι η πρώτη ελληνική ερμηνευτική παρουσία στο Olimpico».Τί το ξεχωριστό έχει το Teatro Olimpico σε σχέση με άλλες μεγάλες λυρικές σκηνές;«Το θέατρο Olimpico είναι ένα μοναδικό αρχιτεκτονικό αριστούργημα, ένα αναγεννησιακό θέατρο που επιβίωσε σαν από θαύμα για περισσότερο από τέσσερις αιώνες, ένα στολίδι αρχιτεκτονικής και αισθητικής δομής, που συνδυάζει την κλασσική ρωμαϊκή αρχιτεκτονική της εποχής με μια αριστουργηματική ακουστική. Έχει μόνιμο ξύλινο σκηνικό εμπνευσμένο από τους επτά δρόμους της αρχαίας Θήβας. Η αρχαία πόλη της Θήβας, εξάλλου, επρόκειτο να αποτελέσει και το σκηνικό για το πρώτο έργο που ανέβηκε στο θέατρο.Ξέρετε, το Teatro Olimpico, εγκαινιάστηκε με την τραγωδία του Σοφοκλή “Οιδίπους τύραννος” στις 3 Μαρτίου του μακρινού 1585. Αντιλαμβάνεσθε, λοιπόν, τη συγκίνηση και το ιδιαίτερο συναισθηματικό βάρος ενός Έλληνα καλλιτέχνη σε αυτή την “αιώνια” σκηνή.Για εμένα δε, που ασχολούμαι ειδικά με τον ελληνικό μύθο, είναι σαν πέταγμα στο όνειρο· ένα όνειρο που θα επενδύσει μουσικά μια από τις κορυφαίες μπαρόκ ορχήστρες του κόσμου, τους Solisti Veneti, με μαέστρο τον μοναδικό Giuliano Carella, σε μια συναυλία που είναι ενταγμένη στις επίσημες πανηγυρικές εκδηλώσεις για τα 80 Χρόνια της Ιταλικής Δημοκρατίας».«Από τον Όλυμπο στο Olimpico»· ελληνικός μύθος και ο τίτλος της συναυλίας· ο Όλυμπος «πετάει» στο Olimpico, δηλαδή;«Ακριβώς! Όπως το είπατε! Εδώ και δέκα χρόνια, κάνω, πέραν των άλλων, βαθιά ερευνητική εργασία στη συσχέτιση της Ελληνικής μυθολογίας και την έμπνευση που ασκεί ο Ελληνικός μύθος στη Μπαρόκ Όπερα. Μαζί και με τους Solisti Veneti -αρχικά με τον αείμνηστο Μαέστρο και ιδρυτή της Ορχήστρας Claudio Scimone και στη συνέχεια με τον αρχιμουσικό και μαέστρο Giuliano Carella, βρήκαμε μοναδικά και σπάνια αριστουργήματα στο ρεπερτόριο του Μπαρόκ, εμπνευσμένα από τον ελληνικό μύθο. Διαπιστώσαμε ότι το ποσοστό έμπνευσης είναι πολύ μεγάλο -πάνω από 70% του ρεπερτορίου. Αρχίσαμε, λοιπόν, να παρουσιάζουμε άριες σε διάφορες συναυλίες εντός (ΚΠΙΣΝ) και εκτός Ελλάδας, με τεράστια επιτυχία και πάντα με μεγάλη συμμετοχή του κόσμου.Σε αυτή τη συναυλία κάναμε μια επιλογή με πέντε από τις καλύτερες άριες και τις παρουσιάζουμε στο Olimpico· από τον Ελληνικό Όλυμπο, λοιπόν, στο μυθικό Olimpico! Έτσι, βγήκε ο τίτλος ολόκληρης της συναυλίας».Φαίνεται πως έχετε στενή συνεργασία με τους Solisti Veneti. Πώς προέκυψε;